KEDİLER

Kediniz sıklıkla öksürüyor mu? Suçlusu siz olabilirsiniz. 2005 yılında yapılan bir araştırmada 200 kediden birinde görülen kedi astımı, insanların yaşantıları yüzünden artış göstermekte. Kediler sıklıkla kapalı kapılar ardında tutulduğu için sigara, ev tozu, kepek, polen ve bazı tür kedi kumlarından etkilenmekte, bunlar da kedilerin solunum yollarında iltihaplara yol açmaktadır.
Dilimize yerleşmiş ‘kedi köpek dalaşı’ gibi deyimleri unutun. Tel Aviv Üniversitesi’nde 2008 yalında yapılan bir araştırmada 6 aylık kediler ve 1 yaşındaki köpekler aynı ortama konulmuştur ve beraber yaşadıkları gözlemlenmiştir.
Bir kedinin beyni köpeğinkinden daha karmaşıktır.Tabi ki ikisinin de beyinleri çok ufak, vücut ağırlıklarının sadece %0,9’u kadardır. Fakat Psychology Today’in açıklamasına göre kedilerin beyin yüzeyleri insanlarınkine %90 oranla benzermiş. Kedilerde beynin kavramsal bilgi işlem kısmı köpeklere oranla daha gelişmiştir; bir kedide 300 milyon nöron bulunurken köpeklerde bu sayı 160 milyondur.
Kediler 250’den fazla kalıtımsal hastalığa yatkındır ve bunların çoğu insan hastalıklarına benzerdir. DNA’daki genetik bozukluklar kedilerde ‘Retinis Pigmentosa’ isimli kalıtımsal hastalığa neden olabilir, bu hastalığa yakalanma oranı insanlarda da 3500 kişide birdir. Ayrıca bizdeki HIV virüsüne benzer FIV virüsü de kedilerin DNA’larında nesilden nesle aktarılmaktadır.

Kediler Hakkında daha fazlasını öğrenmek için, TIKLAYINIZ

KÖPEKLER

Köpekler doğdukları andan itibaren insanlara karşı sevgi duyarlar. Bu şekilde dünyaya gelen tek hayvan türü köpektir.
Annesinden yeni ayrılmış olan köpek sahibini en yakın dostu olarak görmektedir. Köpeklere davranışlarını kontrol edebilmeleri için yardım ettiğiniz taktirde sizin sadık dostunuz olmamaları için hiç bir neden kalmayacaktır.
Tüylerini tarayın. Köpeklerin çoğu fırçalanmaktan hoşlanır. Köpeğinizi fırçalayarak hem kürkünün sağlıklı olmasını sağlarsınız hem de aranızda bir bağ gelişir.
Pirelere savaş açın. Köpeğinizin pirelerden uzak bir yaşam sürdürebilmesi için veterinerinizin size verdiği bakım planından şaşmamalısınız.

Köpekler Hakkında daha fazlasını öğrenmek için, TIKLAYINIZ

Haritadan yerimizi kolayca bulabilirsiniz.